لوگو حلما سیستم
  1. خانه
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. آموزش نرم افزار
  6. /
  7. آموزش کامل قسمت سفارش...
سفارش سالن در نرم افزار سپیدز

آموزش کامل قسمت سفارش سالن در نرم افزار سپیدز 

مقاله ی آموزش قسمت سفارش سالن در نرم افزار سپیدز برای آموزش کامل قسمت سفارش سالن در نرم افزار سپیدز می باشد و به صورت کامل بخش های مختلف آن را بررسی کرده است تا خیال شما را از بابت یادگیری کامل این بخش راحت کند و به شما این اطمینان را بدهد که بعد از خواندن مقاله ی آموزش قسمت سفارش سالن در نرم افزار سپیدز از حلما سیستم نیاز به خواندن هیچ مقاله یا منبع دیگر ندارید پس به شما پیشنهاد میکنیم تا در ادامه با ما همراه باشید تا این بخش را کاملا یاد بگیرید .

سفارش سالن : شما برای سفارش گیری سالن و ثبت فاکتور می توانید از طریق منوی فروش روزانه ، گزینه فروش سالن را انتخاب کنید و یا از طریق صفحه اصلی برنامه با انتخاب سفارش سالن وارد فروش سالن شوید اما راه آخر اما ساده تر و سریعتر این است که شما میتوانید با کلید میانبر Ctrl + B وارد این پنجره شوید .

سفارش سالن در نرم افزار سپیدز

نحوه سفارش گیری : در این بخش از سمت راست می توانید منوی غذایی خود را مشاهده کنید که به دو بخش تقسیم شده است ، بخش بالایی که شامل گروه های کالایی شما مثلا گروه کباب ها می باشد و در بخش زیرین کد لیست کالایی یا در واقع زیر مجموعه گروه های غذایی شما مانند کباب کوبیده قرار گرفته است که با کلیک بر روی هر گروه زیر مجموعه آن نمایان می گردد . با کلیک روی هر غذا در سمت چپ صفحه می توانید غذا ها و قیمت های انتخابی خود را مشاهده نمایید که با هر کلیک بر روی نام غذا در سمت راست به تعداد آن افزوده می شود و یا به صورت دستی با کلیک بر روی تعداد غذا ، آن را کاهش یا افزایش دهید. ضمناً با استفاده از نوار زرد رنگی که در بین گروه کالا و کد کالاها وجود دارد نیز می توانید عملیات کاهش یا افزایش تعداد آیتم ها را انجام دهید. 

شما همچنین می توانید از طریق صفحه کلیدتان هم به سفارش گیری بپردازید . کد دلخواه را وارد سپس با فشردن کلید Enter در قسمت بعدی تعداد را وارد نمایید .

آموزش سفارش سالن در نرم افزار سپیدز

در صفحه سفارش سالن ، بعد از وارد کردن سفارش مشتریان خود برای ذخیره و چاپ دو گزینه در اختیار دارید .

 1) ذخیره و چاپ سالن : برای مشتریانی که غذا را در سالن مجموعه شما میل می کنند از این کلید استفاده نمایید . کلید میانبر این بخش F1 می باشد .

 2) ذخیره و چاپ حضوری : در مواقعی استفاده می شود که مشتری پس از سفارش غذا یا کالا از امکانات سالن استفاده نمی کند و غذا را خارج از سالن یا محدوده رستوران صرف می کند که به اینگونه مشتریان در اصطلاح نرم افزار سپیدز مشتریان حضوری گفته می شود و به دلیل اینکه اغلب رستوران ها هزینه ای را بابت سرویس سالن دریافت می نمایند این چاپ برای کسانی قرار داده شده است که از این سرویس استفاده نمی کنند و این سرویس برایشان با زدن این چاپ محاسبه نمی گردد . فاکتورهای چاپ شده بدین صورت جز فاکتورهای تسویه شده و حضوری ثبت می گردند . F8 کلید میانبر این بخش می باشد .

آموزش قسمت سفارش سالن در نرم افزار سپیدز

در قسمت بالای صفحه سمت راست ، کلیدهای صفحه قرار دارند : 

آموزش بخش سفارش سالن در نرم افزار سپیدز (1) (1)

 ذخیره بدون چاپ : برای ذخیره فاکتور بدون چاپ گرفتن از این کلید استفاده کنید . در مواقعی که می خواهیم در مصرف کاغذ صرفه جویی شود و یا تمایلی به چاپ اقلام سفارش نداریم می توانیم از این قابلیت استفاده کنیم . 

اقلامی که بدین ترتیب سفارش گیری می شوند در دسته فاکتورهای تسویه نشده قرار داده می شوند ولی در جمع صندوق محاسبه می گردند و جز فروش به حساب می آیند . برای ورود آسانتر به این بخش از F2 استفاده کنید .

 انصراف و فاکتور جدید : برای انصراف قبل از ثبت سفارش و صدور فاکتور جدید از این کلید استفاده کنید . 

 چاپ A5 : این کلید برای چاپ فاکتور به صورت A5 کارایی دارد . 

 چاپ لاتین : از این کلید برای چاپ به صورت لاتین استفاده کنید . 

 انتقال به فروش مشترکین : برای انتقال به صفحه فروش مشترکین از این کلید استفاده کنید. 

 خروج : برای خارج شدن از این صفحه کلید خروج را انتخاب کنید.

در قسمت پایین صفحه شما سه انتخاب برای نمایش در اختیار دارید که با انتخاب هر یک میتوانید گزینه های مربوط به آن را در صفحه مشاهده نمایید.

1) توضیحات کالا : گاه نیاز دارید که توضیحی را برای کالا یا غذای خاصی در نظر بگیرید که این کار اغلب در مورد غذاهایی با طعم های متفاوت یا نوشیدنی ها کاربرد دارد که بدین منظور توضیحاتی که کاربرد فراوان دارد از جمله : برشته ، بدون سس ، مشکی ، زرد و … را در بخش کد گذاری ، توضیحات وارد می کنیم که در این بخش برای ما قابل مشاهده خواهند بود . برای مثال اگر شما بخواهید کباب کوبیده ای را در فاکتور بزنید و مشتری تاکید دارد که برشته باشد ، پس از زدن نام کباب کوبیده از قسمت منو ، در بخش توضیحات کالا بر روی برشته کلیک کنید . بدین صورت این توضیح در جلوی نام کباب کوبیده درج می گردد.

آموزش بخش سفارش سالن در نرم افزار سپیدز (1) (1) 2.png

* در صورت قیمت دار بودن این توضیحات مبلغی به مبلغ کلی فاکتور افزوده می شود. 

* در صورتی که مشتری چند کباب کوبیده با سلایق مختلف سفارش دهد ، شما باید جدا جدا در سطرهای مجزا سفارش را ثبت نمایید . یعنی ابتدا کالا را انتخاب کرده توضیح مربوطه آن را انتخاب کرده سپس دوباره همان کالا را انتخاب کرده و توضیح دیگری را برایش انتخاب نمایید .

2) میزها : در صورت انتخاب این گزینه ، لیست میزهایی که شما از قبل در بخش کد گذاری تعریف نموده اید، مشاهده می گردد که با انتخاب هر گروه از میزها ، میزهای مربوط به آن بخش به شما نشان داده می شود با کلیک بر روی نام میز ، در قسمت بالای پنجره در بخش میز ، نام میز انتخابی درج می گردد. در صورت انتخاب ذخیره و چاپ ، رنگ میز انتخابی قرمز می شود ، برای گرفتن فاکتور مشتری بر روی میز اشغال شده که به رنگ قرمز درآمده است راست کلیک کرده سپس گزینه چاپ مشتری را انتخاب کنید و در آخر زمانی که شما مبلغ فاکتور را از مشتری دریافت کردید برای تسویه فاکتور مورد نظر مجدداً بر روی همان میز که حالا به رنگ سبز درآمده راست کلیک کرده و تسویه فاکتور را انتخاب نمایید تا هم فاکتور مورد نظر تسویه گردد و هم میز آزاد گردد و به حالت اولیه برگردد .

آموزش بخش سفارش سالن در نرم افزار سپیدز (1) (1) 2 (1).png

نوع پرداخت : شما می توانید نوع پرداخت را نیز در این صفحه مشخص نمایید . مثلا برای مشتریانی که از کارت بانک برای خرید از شما استفاده می کنند ، نوع پرداخت را از نقدی به کارت بانک تغییر دهید .

همه فاکتورها : برای مشاهده فاکتورهایی که شما ذخیره می کنید باید از قسمت همه فاکتورها استفاده نمایید . در این قسمت شما می توانید تغییرات دلخواه خود را مانند حذف ، ویرایش و … را بر روی فاکتورهای ذخیره شده اعمال کنید . مراجعه سریعتر به این پنجره با کلید F12 میسر می باشد .

آموزش بخش سفارش سالن در نرم افزار سپیدز (1) (1) 2 (1) (1)3.png
آموزش بخش سفارش سالن در نرم افزار سپیدز (1) (1) 2 (1) (1)3.png
3

این صفحه از 3 بخش اصلی تشکیل شده است : 

1( جستجو و فاکتورهای ثبت شده : از این بخش شما بر اساس شماره فیش ، نام مشتری و شماره میز می 

توانید به جستجو بپردازید و لیست فاکتورهایی که ذخیره کرده اید را مشاهده نمایید .  

2( ریز فاکتورهای ثبت شده : در این بخش شما با انتخاب فاکتور مورد نظرتان از لیست فاکتورها می توانید ریز سفارشات ثبت شده در آن فاکتور را مشاهده نمایید . 

3( کلیدهای کاربردی صفحه : 

 تسویه فاکتور انتخاب شده : برای تسویه فاکتورهای تسویه نشده تان از این کلید استفاده نمایید . 

 پرینت لاتین : برای چاپ به صورت لاتین از این کلید استفاده نمایید . 

 چاپ فاکتور مشتری A5 : جهت چاپ فاکتور مشتری برای پرینترهای A5 از این کلید استفاده نمایید .

 چاپ فاکتور مشتری A5 لاتین : جهت چاپ فاکتور مشتری لاتین برای پرینترهای A5 از این کلید استفاده نمایید .

 کنسلی فیش آشپزخانه : جهت کنسل کردن یک سفارش و اطلاع رسانی به آشپزخانه جهت لغو آماده سازی 

فاکتور مورد نظر از این کلید استفاده نمایید .  

 ویرایش فاکتور انتخاب شده : برای اعمال تغییرات مورد نظر بر روی فاکتور دلخواهتان از این کلید استفاده نمایید .

 حذف : برای حذف فاکتور مورد نظرتان از این کلید استفاده نمایید . 

 چاپ فاکتور مشتری 8 سانتی : جهت چاپ مجدد فاکتور مشتری برای پرینترهای 8 سانتی از این کلید استفاده نمایید .

 چاپ فاکتور آشپزخانه : برای چاپ مجدد فاکتور آشپزخانه از این کلید استفاده نمایید . 

 به روزرسانی : زمانیکه از چند سیستم به طور همزمان سفارش ثبت می کنید برای بروزرسانی اطلاعات فاکتورها از این کلید استفاده نمایید . 

 خروج : برای خارج شدن از این قسمت از این کلید استفاده نمایید .

شرکت سپیدز با پیدا کردن نیاز جدید در صنعت رستوران‌های زنجیره‌ای، تصمیم گرفته است یک سیستم مرکز تماس با یک شماره مجزا برای سرویس ارسال سفارشات به درب منازل شهروندان...
شرکت سپیدز نرم‌ افزار مدیریت شعب به منظور مدیریت و کنترل متمرکز شعب رستوران‌های زنجیره‌ای ارائه کرده است. این نرم‌افزار با امکانات متنوعی از جمله مشاهده لحظه به لحظه فروش...
شرکت سپیدز، به عنوان یک پیشرو در صنعت رستورانی در ایران، با تکیه بر تحلیل نیازهای هزاران مشتری، راهکارهای مدیریتی مبتنی بر نرم‌افزار را ارائه می‌کند. هدف این شرکت از...
یکی از مشکلاتی که مجموعه ها و رستوران های بزرگ با آن رو به رو هستند ، سفارشگیری غذا می باشد که وجود یک کیوسک سفارشگیر غذا می تواند این...
با به روز شدن تکنولوژی به سمتی خواهیم رفت که به پلتفرم های بر بستر اینترنت همانند سایت اختصاصی سفارش آنلاین غذا یا نرم افزار سفارش آنلاین غذا و منو...
آنچه در این مطلب میخوانید !
شرکت سپیدز با پیدا کردن نیاز جدید در صنعت رستوران‌های زنجیره‌ای، تصمیم گرفته است یک سیستم مرکز تماس با یک شماره مجزا برای سرویس ارسال سفارشات به درب منازل شهروندان...
شرکت سپیدز نرم‌ افزار مدیریت شعب به منظور مدیریت و کنترل متمرکز شعب رستوران‌های زنجیره‌ای ارائه کرده است. این نرم‌افزار با امکانات متنوعی از جمله مشاهده لحظه به لحظه فروش...
شرکت سپیدز، به عنوان یک پیشرو در صنعت رستورانی در ایران، با تکیه بر تحلیل نیازهای هزاران مشتری، راهکارهای مدیریتی مبتنی بر نرم‌افزار را ارائه می‌کند. هدف این شرکت از...
یکی از مشکلاتی که مجموعه ها و رستوران های بزرگ با آن رو به رو هستند ، سفارشگیری غذا می باشد که وجود یک کیوسک سفارشگیر غذا می تواند این...
با به روز شدن تکنولوژی به سمتی خواهیم رفت که به پلتفرم های بر بستر اینترنت همانند سایت اختصاصی سفارش آنلاین غذا یا نرم افزار سفارش آنلاین غذا و منو...
اخبار حلما سیستم در شبکه های مجازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *